Nostalgitripp



På grund av min dåliga ekonomi har jag varit tvungen att vara alkoholfri denna helg också (det är visserligen rätt sunt).. I stället har jag och Robin spenderat hela kvällen med att leta upp gammla barnprogram som vi såg på som små (detta kanske låter barnsligt men jag väljer att se det som nostalgiskt). Mycket av programen är faktiskt ganska råa och har en djupare mening som man förstår först nu när man är äldre. Tänkte visa er några favoriter men det får bli en annan dag, klockan är för mycket för att leta upp dem nu.

Den enda vi inte hittade var "Fågelkriget". En gammal tecknad film som handlade om oliver, en fågel som inte lärt sig flyga och hans kamp att störta en ond fågel som styr över fåglarna i skogen.

Om någon hittar en sida där man kan se eller ladda ner den, så lovar jag att vara dig evigt tacksam. Dessa filmer formade min barndom!

På gott och ont...



Kommentarer
Postat av: Jompen

sjukt kul ju när man faktiskt förstår filmen på ett helt annat sett.

när man var liten var filmen bra, kul och ser man den nu så är den så mkt bättre och mkt roligare. på nå vis.

2010-03-14 @ 09:18:09
URL: http://johannamoxell.blogg.se/
Postat av: Jompen

och du.. snälla söta rara jacob.

du är inte sugen på att byta färg här i kommentators rutan. ser typ inte ett skit när man skriver :p

2010-03-14 @ 09:19:02
URL: http://johannamoxell.blogg.se/
Postat av: Jompen

okej då. nä då är det inte så lätt :)

ska ha överseende med det, risk för stavfel dock ;)



Ola fick min röst. inte för att låten va bra så, men den gjorde mig så sjukt glad.

tittade du?

2010-03-14 @ 14:47:37
URL: http://johannamoxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0