Lite onödig info om lejon





Palla vara politiskt korrekt..


MUSIK!


Hej! Hur e läget?

Jag är ingen stor bloggläsare (eller bloggskrivare heller för den delen), mest för att jag tycker folk skriver om saker som är helt orelevanta för mig, deras egna liv... De enda bloggar jag egentligen följer är dessa 2 (<-- två separata länkar)

Koko brukar göra spotify spellister och lägga ut på sin blogg, jag tycker det är en cool idé så jag snor den rakt av.

Här är den första.



Jag älskar att upptäcka ny musik så om ni har något tips skriv det i komentarfältet. Inga ex idoldeltagare bara!


Melodifestival



Pernilla Whalgren: Jag viiil om du vååågaaaar!

Jag: Jag hoppas serriöst att hon trillar och slår sig..

resten:...


BTW, rätt låt vann. Hon är fan sveriges bästa sångerska, och må Peter Jöback brinna i helvetet!





Funderingar


Några tankar slog mig när jag satt på tåget hem från malmö.

Har man inte alltid fått höra att ett människoliv är ovärdeligt? Varför kan man då köpa människor?
För det är väll det man gör när man adopterar ett barn från ett annat land.. Tydligen var nepaleser dyrast.
Hur mycket kostar ditt barn, här är hela listan!

Fundera på en annan sak också, hur tackar man en döv person? till exempel om han eller hon flyttar sig på tåget så man kan sitta. Det hände mig och jag blev helt ställd. Ska jag mima, nicka uppskattande, skriva en lapp eller försöka teckna? För jag kan ju inte säga tack?

Yksi, kaksi...


Detta är till alla er som också ska ut och göra stan i kväll. Fråga mig inte vad fan han säger men när en 50 år gammal finne dansar disco till schlagerklassikern "Moscow" kan man väll bara inte låta bli ta han på allvar?..







Jag har hört att det ska bli dimma i malmö i natt, vi kanske ses i den!


WKUK

Måste bara tipsa om en komediserie som gick på Ztv innan. Whitest Kids U Know.






Hjälp mig att förstå

 

Jag vet inte om detta är allmänt känt, men om man söker på "why won't" på google så är det första alternativet som dyker upp "why won't my parakeet eat my diarrhea". Är detta ett vanligt problem folk har eller?


Min undulat har inga problem med det!

D.O.C



Idag har jag knappt hunnit blogga (eller det har jag inte, förrens nu). Har lite dåligt samvete för det, men och andra sidan har jag fått mycket gjort.

Vet inte om jag har nämnt det tidigare men jag och två vänner har börjat designa t-shirt tryck.  Så vi hade en liten foto session idag. Vi är visserligen bara ett gäng glada amatörer men jag är riktigt nöjd med resultatet. Vi kallar projektet Diamant palletten (inte helt bestämt än). Har än så länge inga tees klara men ni lär bli dem första som får reda på när vi har de!


Tänkte att ni kanske ville se några av bilderna som var värda att spara.. (om inte, stäng ner nu)














Tankar en onsdags kväll

Ville bara dela med mig av denna konversationen av någon anledning...







Någon som vill rymma med mig?



Säg hej

Och säg hej till den nya!


Jag blev hel nöjd. Jag har den här tjejen att tacka. Så gå nu in och berätta för henne hur mycket ni gillar min nya header.

Hej då

Säg adjö till den gammla designen...

Nu ska vi ut på tigerjakt


Jag tror inte det är så vanligt längre men när jag var riktigt liten var detta en klassiker. Man sjöng den på dagis och hade dom på band hemma (kommer ni ihåg när man faktiskt använde band?). Jag hade bara ingen aning om hur dom såg ut, så jag youtuba (det har blivit ett ord!) dom och hitta det här.



Vilken normalt funtad förälder låter sina barn se på sånt här! jag menar, jag hade hellre lämnat mina barn på en privatklubb för katolska präster än med dom där två killarna.






männnniskoslickande... va!?




Riktigt bisarrt..



Jag bara måste ha en



Har ni någon gång vaknat upp mitt i natten med abstinens. En abstinens som bara kan stillas med sen ljuva söta smaken...
Mina vänner säger att det har gått för långt, att det var kul i början men att jag helt har tappat kontrollen.

Jag kan inte hjälpa det..




jag älskar kanelbullar!




Fortsätt titta, det kommer en överaskning på slutet!




Gå upp tidigt är för människor med ett liv



Igår satte jag klockan på tio för att ge "gå upp tidigt" en chans (ja, jag tycker 10.00 är tidigt). Kom fram till att det helt enkelt inte är för mig. Dagarna blir ju så sjukt långa att man inte kan hitta något värdigt att fylla ut dem med, och sen hur orkar man då vara uppe till halv fyra på morgonen?
Jag menar, det är ju så oerhört många som önskar att dom kunde få somna om men inte kan för att dom har något viktigt att göra. Hade det inte då varit oförskämt av mig att inte utnyttja detta fullt ut.

Jag vill tro det i alla fall..




Nej aldrig mer att jag går upp innan ett!


Dags att städa?



Bilder från Egoinas lägenhet:


Det är härifrån hon sköter sitt bloggande.



Vi bakade bullar, så här såg det ut när vi var klara.


Lite inside information..


Under construction

En del undrar varför min header är så tråkigt. Det är för att jag är värdelös på på alla krångliga kommandon och koder man måste skriva in för att det ska bli bra.

Därför har jag tagit hjälp av någon som är mycket bättre på det.

Tur att det finns snälla människor där ute!

Don't talk to strangers



Jag vet inte om ni har varit inne på den här sidan, men de senaste dagarna har jag suttit med det en hel del. Det är kul att driva med folk som totalt saknar självinsikt. Bör varna Känsliga läsare dock!
Varför?
Det lär ni märka..


Det kanske inte verkar kul nu, men efter två flaskor vin var det hysteriskt.



Det var bara att hugga in



Fick en komentar på förra inlägget som löd så här:

Äsch, varför ska man veta vad resterna består av? Ser det ut som en dolme är det säkert en dolme ;)




Jag vet inte... Döm själv.







Nej tack!


Jag:
Finns det inte några rester jag kan käka?

Mamma:
Jo, kolla till höger i frysen där ligger något som liknar en dolme..

Jag:
Va!?

Torsten the latino



Vi sitter vi middagsbordet och ser på Let's Dance när pappa Torsten säger:



Pappa: Det där är en rumba! Jag har nog lite latino i mig

Jag: Eeeh... Du e typ så sevensk man kan bli..

Mamma: Haha en riktig svensson!





Haha ägd!



Något att tänka på

En dag står du där på uppfarten till ditt radhus väckt av dina tre barn med namn som Moa, Noah och Alfons med en kopp svart i den ena handen, en morgontidning i den andra, en partner som är fetare än din Volvo, och en labrador som din bäste vän!

Njut medans ni kan!






Löd culli med lis

Igår var en sådär lagom händelserik dag så jag och Egoina bestämde oss för att gå och käka lite thaimat. Lat som man är går man till det närmsta stället i stället för det bästa (även om man har hört rykten om att hälsovårdsmyndigheten har hittat salmonellabakterier i deras mat).

Efter det gick vi hem till henne och botade hennes obefogade rädsla för Ronja rövardotter.

Egoina: Nej jag vill inte se den! jag har sett att där ska va hemska små flinskalliga troll!

Jag:
Rumpnissar?









Telefonförsäljare

I morse ringde en telefonförsäljare och väckte mig. Som tur var räckte mitt morgon-nyvaken-zombie: VAD E DE!?! För att han skulle lägga på utan att ställa några frågor.
Jag har inget emot telefonförsäljare egentligen. Har själv provat jobbat med det. Stod inte ut i mer än en vecka för jag blev så trött på min egen röst att jag ville skalla mig själv i ansiktet 

Men det finns en annan rolig grej man kan göra när en försäljare ringer och inte vill ge upp. Ljug!


Skitkul!


Man kan köra klassikern:
Jag kan inte prata just nu, men kan jag få ditt mobilnummer så kan vi prata sen. Jasså inte? Jag antar att du inte heller vill bli störd när du är ledig!



Eller:
Nej han/hon kan inte prata just nu, han/hon är nere i jordkällaren och matar min syster...



Eller den jag själv brukar köra med:
Nej tyvärr han/hon blivit av bortrövad av trädgårdstomtar… Jaja, dem lämnade ett jättelitet brev med bokstäver utklippta ur en tidning och allt!


Livar upp vardagen lite. Speciellt om man är arbetslös.

 

 


Rödhåriga barn

Vad är grejen med rödhåriga barn, så kallade "ginger kids"?









Jag: Vad har alla emot rödhåriga?

En kompis:
Hahaha!

Jag: Vad?

En kompis:
Min kusin sa att om hon fick rödhåriga barn skulle hon lämna dem i skogen.




Helt seriöst, det är väll bara en hårfärg?




Eller!?




Mycket konstigt..


Jag gick från att ha åtta läsare till över 4000 på en dag. Jag uuuuundrar hur det kan komma sig.
men jag är säker på att det inte har något med detta att göra.







Kommer jag någonsin att få se solen igen när jag står i denna denna enorma skugga.



Scary.. HAHA!


Har ni tänkt på det där med skräckfilmer, dom är helt enkelt inte läskiga längre. Jag kan inte komma ihåg senast jag såg en skräckfilm jag tyckte var läskig, eller ens spännande.
Nu för tiden har dom bytt ut allt handling mot brutala mord. Det är stämningen som gör filmen läskig inte ett gäng brutala människoätande missfoster med machete (jag såg "the hills have eyes 2" igår).

Ett exempel: En kille klättrar ner för ett berg. Då hoppar mördaren fram, hugger av hans hand och vinkar av honom medans han faller ner för berget mot sin död.
Det är inte läskigt! Det är hysteriskt kul, höjden av ironi.

Det kanske är individuellt men detta tycker jag är läskigt, på riktigt:



Eller hur!?! Och detta!





Hoppas inte ni får mardrömmar nu... HAHA!


Angående headern

Ni kanske undrar varför min header säger att jag gillar kuk. Jo, de var såhär att jag gav Egoina fria händer att designa en temporär header, och då kan det ju gå hur som helst.

De är ju i och för sig inte helt osant. Jag gillar ju min egen kuk och andras kukar är jag väll hyfsat neutral till. Jag verken gillar eller ogillar dem.

Nog om kukar! (även om det är rätt kul att säga, KUK KUK KUK)

Nu ska jag försöka lägga in en egen header (önska mig lycka till) och sen be Egoina hjälpa mig med resten.



Så här såg den ut, för er som inte hann se den.



Två Puckon


Jag och Robin står i kön till korvkiosken, när det blir vår tur..


Robin: Två Puckon

Kiosk killen: stora?

Robin: ja! stora puckon

Redo för Disco-Dance!


Riktigt sexiga brallor!

Man hade blivit festens mittpungt utan tvekan..




Om man hade haft Ron Jeremys paket.


På Ikea finns något för alla, till och med yx-mördar Åke




Cp-pandan Mao, ett speciellt gosedjur för "speciella" barn.



Arbetsbänken Mord, för den moderna styckmördaren.



Hängstolen Fångad, en favorit bland ADHD-barnsföräldrar




Ja, då Måste det stämma


Jag: Har du märkt att skägget växer snabbare efter man har supit?

Robin: Ja det kan stämma, alkoholister brukar var ganska skäggiga.

En dag med Robin

Igår hängde jag med Robin hela dagen (ja, vi hänger, vi är för coola för att träffas eller umgås). Aset ringde på tidigt på morgonen och väckte mig (jag menar, herregud vem ringer på hos någon klockan 14.35 på morgonen!).

Det blev hemlagad Pad Thai och en massa snack om allt från musik till disfunktionella familjer. När man hänger med honom vet man aldrig vad som händer men det slutar oftast i ett äventyr.
Han är en så kallad "brotha from anada madah". För er som inte är lika gangster som jag betyder det bror från en annan mor. Inte en halvbror utan bara en riktig homie!



J.D och Turk. Chandler och Joey. Jacob och Robin.



Någonting någonting leverpastej


Alla hjärtans dag

Insåg precis att det förra inlägget är ganska sorgligt med tanke på att det faktiskt är alla hjärtans dag...

Lat på ett aktivt sätt


Idag har jag inte lämnat sängen på hela dagen. Varför undrar kanske ni?

Jo, för att jag helt enkelt in har behövt.. varför skulle jag?
Jag kan söka jobb, lyssna på musik, se på film, kolla tv-guiden, snacka med alla mina vänner och beställa mat, jobba på mina designs och ta en tupplur utan att ens lämna sängen... Visst är det bra!

Jag älskar dagens IT- samhälle.



Nä, nu måste jag leta upp tv-kontrollen så jag slipper resa mig och byta kanal.

vem e jag..

 

 

Efter som ingen av er känner mig bör jag kanske berätta om mig själv. Mitt namn är Jacob och jag bor i gangstah ville, Skåne (även kallat Landskrona). man hittar mig oftast på pojkrummet i föräldrahemmet på svennebanan-vad-håller-grannen-på-med gatan 23. jag är andra sonen till "filbunken" Torsten och "ursinnet" Marie och bror till David och Pelle (en av dem är ett husdjur, jag tänker inte berätta vem).
min tid fördriver jag med att kasta en boll i taket och designa t-shirts. Jobba gör jag inte i den tekniska benämningen men jag planerar att göra designandet till en inkomst. 

fråga precis min kompis om han kunde beskriva mig som person och fick svaret: gud!

precis som en påhittad figur från en bok kan hjälpa dig nu..

sidospår!

Men tydligen är jag kreativ, fundersam och omtänksam (visst är det jobbigt när folk ber en beskriva dem med tre ord) och jag får väll säga att det är en ganska bra beskrivning.
Jag skulle själv säga att jag  är killen som inte gör så mycket ljud av sig (mest för att det ofta är mer intressant att lyssna på sina egna tankar än andra människor), tar det lungt och tar dagen som den kommer.



Övrig fakta om mig då, ja?..



*jag lever efter mottona "man ska inte dö nyfiken", "det som inte dödar dig, gör dig starkare" och "mañana, mañana".

* Jag har inga svarta strumpor utan Homer Simpson på (eller jo, ett par med smileys).

* Jag är väldigt svag för frestelser.

* Jag hatar potatis.

* Jag tycker att den som kom på snö borde på en ordentlig och välriktad pungspark.


Ja, det är väll Jacob i korthet...




För resten glömde jag att säga att jag älskar parenteser?



peace peace, potatisgris!


RSS 2.0