Loondon



Kanske är det emot inom mig som talar men detta tilltalar mig..

Man måste ju variera



Jag tog precis en paus från att ligga i sängen och kolla på sist säsongen av Scrubs, och gick ner och kollade på Simpsons ett tag..

Tur jag ska börja jobba på måndag!

Turdag



Jag måste komma ihåg den 19 mars för idag måste vara min turdag!





Först hittar jag en hundralapp i en jacka som jag inte anänt på ett tag.



Sen får jag sen får jag jobbet jag varit på intervju för.


Sist men inte minst så åkte jag hela vägen hem från malmö för bara 14 kronor.




Jag kanske borde köpt en lott?



Slump eller magi?



Fick denna komentar angående detta inlägg, och gjorde som hon sa..




Efter att ha trotsat fysikens lagar, fick jag ett samtal..




Plötsligt blev jag kallad till en arbetsintervju, fick in pengar från ett oväntat håll och allt löste sig!


Jag la ihop låtarna till en playlist som ni kan lyssna på här. Ni som har spotify i alla fall, resten skiter jag i.




The poormans blues



Vad gör när man varken har jobb, pengar eller en lösning på problemet?
Själv sätter jag ihop en playlist med blues..




Här är den




Tung suck!



Pappa:
Nu ska jag se 19.00 nyheterna så jag kan sova lagom till 22.00 nyheterna.

Jag: Dagens höjdpunkt?





Sarkasm är helt bortkastat på gamla människor..

Tur att jag endå blev normal



Om jag ska vara helt ärlig så har jag inget speciellt att skriva om idag, så jag tänkte att jag får bjuda på lite osmickrande bilder från min ungdom i stället.








Nä, jag är fan inte normal!




Som utlovat



Detta är bra shit!
De här barnprogramen ska min barn få se på när och om jag får några och inte den moderna sockersöta iq-befriade skiten som produceras nu för tiden...

Alla är från början om ni orkar glo.



Ronja Rövardotter

En klassiker, vem har inte sett Ronja rövardotter liksom.





Resan till melonia


Fråga mig inte hur jag kom övar denna men jag hade den i alla fall på video som liten och såg den säkert 1000 gånger.





Dårfinkar & Dönickar

Denna miniserien måste varit ganska förvirrande för ett barn, men jag gillar att den har könroller i fokus.


Solen smeker, telletubbies kommer och leker!


Jag vet inte hur det är i resten av sverige men här i skåne är det idag årets finaste dag, solen skiner och det känns som om våren äntligen är på väg. En dag som denna kan man ju inte bara sitta inne och tråka så jag och Robin jobbade snabbt undan det det vi bestämt oss för att göra med DOC (vårt ostartade designerbolag) och begav oss sen till den lokala snabbmatskiosken och krängde vars en milkshake.
Eftersom att jag för tillfället är pankare än en Etiopier på semester i Norge har jag inte råd med lyxiga saker som mikshake, så Robin har tagit på sig rollen som sugerdaddy..


Så här såg de ut:






Nostalgitripp



På grund av min dåliga ekonomi har jag varit tvungen att vara alkoholfri denna helg också (det är visserligen rätt sunt).. I stället har jag och Robin spenderat hela kvällen med att leta upp gammla barnprogram som vi såg på som små (detta kanske låter barnsligt men jag väljer att se det som nostalgiskt). Mycket av programen är faktiskt ganska råa och har en djupare mening som man förstår först nu när man är äldre. Tänkte visa er några favoriter men det får bli en annan dag, klockan är för mycket för att leta upp dem nu.

Den enda vi inte hittade var "Fågelkriget". En gammal tecknad film som handlade om oliver, en fågel som inte lärt sig flyga och hans kamp att störta en ond fågel som styr över fåglarna i skogen.

Om någon hittar en sida där man kan se eller ladda ner den, så lovar jag att vara dig evigt tacksam. Dessa filmer formade min barndom!

På gott och ont...



...



Att städa eller att inte städa, det är frågan?






Nä, jag pallar fan inte!


Jag har träffat en annan, det är WOW...



Satt och kollade kommentarerna till det här inlägget på Egoinas blogg. Vill bara tilllägga att jag inte spelar så mycket, bara när jag inte har något bättre för mig (det vill säga nästan hela tiden). Det verkar helt allvarligt som detta med WOW är ett stort relationsproblem.
Jag tror anledningen till problemet är enkelt, din partner värderar sitt WOW account högre än dig!




Som min gode vän Robin skulle ha sagt, "ni är så naiva".

tung suck



Har precis varit på Arbetsförmedlingen och skrivit upp mig hos en "utomstående aktör". Denna aktör ska hjälp mig att få ett jobb. Min fråga då är varför finns arbetsförmedlingen, då det enda dom gör är att bolla mig (och drygt 100 andra) vidare till en utomstående acktör?

Det kanske skulle heta Utomståendeaktörförmeldingen i stället?



Per Morberg hade gillat det i alla fall




Nänä, det ska va så.. Ger smak!



En ny form av spelberoende


I går hann jag inte skriva något inlägg här i bloggen, orsak. World of Warcraft...

Det är ett beroende, en sjukdom, och symptomen är inte alltid vackra.







Är min kompis kleptoman?



Blev precis övertalad av min kompis att börja spela WOW (World Of Warcraft, om ni har missat vad det är så måste ni legat i koma eller något de senaste åren) igen, efter ett uppehåll på över ett år. Men när vi skulle installera spelet så var det något som inte stämde...




okej om han hade haft EN kopia, men fem!?








Det är svårt att beskylla honom för något när han har så snälla och oskyldig ögon...



Kokböcker är för amatörer



Idag blev jag väckt omänskligt tidigt av Robin när han kom in till stan (han bor i en håla, ja jag bor också i en håla men detta är mer som en grop). Jag antar att han var klar med att mjölka korna och inte hade något att göra...

Skämt och sido, Billeberga är en jättetrevlig... By, där man möter trevliga människor som piraten, piratens son och yxmördar-Åke.

Hur som, så jobbade vi vidare på vår kollektion och blev riktigt nöjad med resultatet (klapp på axlen).
Men eftersom man inte kan jobba på fastande mage så tog vi och lagade lite käk.



Alltid "saftey first"!

Jag vet att det ser ut som kompost, men man får ta vad man har. Känns lite som att baka en kaka på hundskit...

Men ibland lyckas man!




Recept:

Tag lite av allt du har i kylskåpet, släng ner det i en stekpanna, krydda med lite oregano och servera med spagetti.


Bon apetit!




Roadtrip musik

Nytt soundtrack! Den här gången är temat roadtrip. För jag har bestämt att det ska bli en sådan i sommar om jag så ska lifta hela vägen (förra året hade jag planerat att jag skulle cykla till stockholm), och när jag gör det så är det dessa låtarna som ska spelas i mina hörlurar.
Så vi ses kanske på något nergånget långtradarhak i sommar. Jag kommer va killen i den coola tishan.





Fattar ni vad jag snackar om..



Jag tror det finns en rätt förvirrad pojke i guatemala

Det här är nog det roligast jag läst sedan jag läste på aftonbladet att översta våningen på en viktväktar förening hade kollapsat under en vägning. Enjoy!

Sevärt

Två filmer jag rekomenderar. Moon och Zombie land. se dom i alfabetisk ordning, den första är svår att hänga med i om man är trött. Finns på ett hemmakväll nära dig!





Hallå VDn för hemmakväll, om du läser det här kan du väll sponsra mig.. snälla?


Ingen god gärning är utan baktankar


Har ni sett den här reklamen på tv?






Skit i att den är på spanska, det är inte det som är det viktiga. Det jag undrar är vad som händer när dom är klara. Vad ska hon göra då?
För killar hjälper inte en främling att flytta utan att ha en baktanke, och jag tror inte hon är beredd på att ställa upp på vad dom har i åtanke..


Hörde fel..




Robin:
Föddes du med down syndrom?

Jag: Va!?

Robin:
Vill du ha ett glas Oboy?

Old people scare me







Jag ska vara ärlig, jag tycker inte om gammla människor och jag har en bra anledning... Eller snarare fem faktiskt.



1. Dom ger en dumma smeknamn (om jag blir kallad min lille Jacob en gång till ryker någon höftled).

2. Dom ifrågasätter alltid vad man har på sig (om jag vill ha en blå kroppstrumpa på mig, jag då har jag det).

3. Dom luktar konstigt (som en en blandning av rutten pumpa och fis).

4. Dom spelar på en samvete. ("kan inte du göra det, jag är så gammal och svag").

5. Dom är riktigt bittra (först säger dom att det var bättre förr och sen drar en historia om hur hemskt det var när dom växte upp).



DET trodde jag inte om Disney..


Jag såg en film i går, jag tror det var en Disney (det regnar kötbullar). Riktigt rolig måste jag säga, men en sak slog mig. Jag har sett en hel del Disneyfilmer som dom flesta andra. Det är ju trots allt dom som är världsledande inom animerade filmer, och i alla dessa har jag sett amerikaner, erupoeer, kineser och indianer i huvudrollen, men aldrig en neger! Inte en endaste!

Jag vill inte var sånn men är det inte lite konstigt, jag menar hur många filmer har dom inte gjort och inte en neger i en betydelsefull roll.

Det är nästa så att man skulle kunna tro att..






Ja, Jag visste det.. Tagen på bar gärning!





Handikappade är roliga








Har riktigt stor respekt för människor som kan överkomma sina hinder.


När ska du växa upp?


Jag får jämt här hemma höra att jag borde "växa upp". Jag tänkte granska det lite närmre, vad innebär det att växa upp?
Efter som mina föräladrar ber mig växa upp så måste det ju betyda att de är vuxna. Hur ska en vuxen då vara?
Som jag har förstått det så ska man ha ett 9 till 5 jobb som "något anständigt", vara "välkammad", "välklädd", förakta allt som är konstigt eller okänt, dricka lådvin på helgerna och somna på soffan till dr. Phill varje kväll.

Det låter ju spännande, men är nog inte riktigt för mig.    

Jag kräver helt enkelt lite mer spontanitet i mitt liv. Livet är lite som ett maraton, förr eller senare ska alla ta sig i mål men för mig de är inte den som sprungit snabbast som vinner utan den som upplevt mest på vägen. 
Det vuxna att gör kanske hade varit att springa i mål, men då stannar jag hellre och gör kullerbytter.
varför?

för att det är roligare!



De är MINA nu!



Egoina skickade denna länken till mig igår som en av hennes fans hade gjort. Wicked!

Så går det om man har sex med sin kusin

Resultatet av lejoninavel:


Toa knappen

Har ni sett att på dom flesta nya toaletter har två symboler på spolknappen. WTF är det med dom? Dom gör exakt samma sak! 

Om jag har fattat det rätt så ska dom vara ekonomiska, men eftersom man håller nere knappen när man spolar kommer det ju lika mycket vatten..


Detta stör mig!

Ännu en telefonförsäljare

En telefonförsäljare ringer:



Telefonförsäljaren:
Hej

Jag:
Haj (jag är skånsk)

Telefonförsäljaren: Jag rinnger från villaärares riksförbund och undrar om du vill ta del av vår försäkringsplan..

Jag: Nej tack!

Telefonförsäljaren: Utan att ens jämföra med din nuvar...

Jag: Ja precis, utan att ens jämföra med min nuvarande försäkringsplan!

Telefonförsäljaren: Ja, okej det var ju synd för då.. Äh.. Nä.. Okej.. Hejdå

Jag:
Hejdå!


Jag vet jag borde kört något bättre, men mina föräldrar var hemma. Dom gillar inte att jag gör det.



familjemiddag at Robins



Sitter vid matbordet när robin och hans lillebror börjar bråka..



Robin: Vad heter hon den tjejen som smsar dig hela tiden?

Philip: Vem? *generad*

Robin: Ja, du vet hon som smsar hela tiden?

Philip: Va?

Robin: Åhh! Du vet vem jag menar..

Philip: Nä!

Robin: Philip, ibland är du som en förstoppning!



RSS 2.0